Sunday 8 September 2013

Berperang Dengan Tikus

Salam..
Haha tajuk je dah buat aku scary. Bukanlah sebab aku ni penakut ngan tikus tapi sebabnya aku ni geli dengan tikus. Alkisahnya duduk rumah kayu, tepi hutan belantara, apa yang kau expect kalau tak dikelilingi dengan haiwan segala macam haiwan?

Cuti raya haritu aku dengan senang hati meninggalkan bilik dengan bersih dan kemas, Yelah..nanti bila dah balik sini tak adela kau nak tension nak mengemas rumah bagai kannn! So sampai je rumah dengan riang gumbira aku buka pintu bilik. Hoyeah!!!! najis cik tikus merata-rata. Atas katil atas lantai dalam almari baju! ha amek kau. Tarik nafas dalam-dalam.....1..2..3..Jerit!

Maka dengan berpenat lelah mengemaslah aku ni..sob! sob! Basuh baju satu almari. satu almari ok. Jemur tilam mop lantai. Memang tak siap satu hari. Aku ambil masa seminggu nak siapkan semua tu. Hmm apa nak buat..redha je lah.

Sekarang ni tiap malam aku dengar bunyi tikus korek2 dinding bilik aku ni. I iz sedih tau. Kenapa mesti bilik aku yang kene korek-korek ni? Mesti sebab bilik aku sebelah toilet ngn dapur kan? memangla..... hm tapi tak nak suh aku alih bilik tempat lain pulak. hahaha melampau. Chill je la nampaknya.

So, hidup kat pedalaman ni bukanla suatu yang mudah, bukan jugak suatu bende yang susah. as long as ko dapat adapt dengan benda-benda sekeliling korang, you deserved a big clap ok! hihi Siapa yang anak emak mummy mama yang tak pernah susah, kat sini la korang belajar erti kehidupan sebenarnya. Kat sini lah belajar jadi MANUSIA sebenarnya.

Hidup kita ni bukan selalu seronok bila dikelilingi wayang, shopping mall semua, eh dikelilingi tikus pun awesome tau! *matakeatas* haha tapi serius ni. Sebab masa korang teserempak dengan tikuslah korang akan lari satu rumah macam tak cukup tanah dan jerit satu rumah sampai takde suara! hahaha Aku la tu yang watnye!

Heaven!

apa tengok-tengok?

No comments:

Post a Comment