Saturday 7 September 2013

Sekolah Kebangsaan Kuala Medalam, Limbang

Salam..

Ye...Limbang. Pernah dengar nama Limbang? Malam tu dengan debaran aku cek penempatan untuk student PISMP. Terkejut sangat sebab dapat Sarawak. Tapi redha je lah. Esoknye telefon call PPD Miri, mereka beritahu aku dapat di PPD Limbang. Haiyo! First time aku dengar nama Limbang ni. Dengan debaran call PPD Limbang, akhirnya tau aku ditempatkan di SK Kuala Medalam. Medalam? dalam sangat ke???

Memangla dalam. P2 kau! ha...terkedu la sekejap. Air pakai tadahan hujan. Api pakai generator. Mama la paling risau. Aku buat-buat ok je la sebab tak nak mama risau sangat. Dalam kepala dah imagine naik perahu tapi alhamdulillah sejak akhir tahun 2011, dah ade jalan yang menghubngkan sekolah dengan bandar. hoyeahhh di situ ye.

Perjalanan ke sekolah ambil masa lebih kurang 2 jam masa tu sebab jalan tak berapa nak elok, Naik turun bukit, sekejap jalan batu, sekejap jalan tar. Ha memang nak menangisla kan, tapi cover sebab Guru Besar yang datang ambil. Sampai kat sekolah, tengok sekolah ni dah mula berdebar sebab situ semua orang Iban. Budak-budak datang angkatkan beg semua. First time aku tak faham ape bende diorang cakap!!!! huhuk

Jadinya, tanggal 19 Januari 2012 bermulalah episod aku sebagai seorang guru yang mengajar di pedalaman. sekarang dah hampir dua tahun aku kat sekolah ni. Memang banyak sangat pengalaman yang aku dapat, Jaku Iban pun aku dah faham. tapi tak reti cakap. haha pun boleh!!

Rasa rugi tak mula menulis dari awal dulu. Hmm tapi bagusla jugak dari tak ade apa-apa langsung untuk dikongsi. Sekurang-kurangnya, bila ade guru-guru baru yang search pasal SK Kuala Medalam, adela jugak terselit entry ni. Dari aku dulu, satu ape pun tak keluar pasal sekolah ni. Ha memang betapa pedalam sangat sekolah ni aku rasa. Tapi... tak kenal maka tak cinta!!

my home sweet home

1 comment:

  1. seronok baca entry cikgu,.... share la lagi sal sekolah cikgu.... ada asrama tak??

    ReplyDelete