Wednesday 11 September 2013

Elaun pedalaman nak ditarik?

salam...
aduhai sesak sikit rasa minggu ni. banyak benda yg nk disetelkan. pagi tadi ade dengar satu kejutan kat bilik guru..elaun p2 iaitu rm1000 nak ditarik balik. apakah??

tahun lpas cmni jugak tapi kes epw, elaun perumahan wilayah. oleh sebb aku bertukar wilayah makanya layak epw rm500. tp tibe2 tgh tahun dtg surat yg nyatakan guru pedalamn xlyak dpt epw cume lyk itp 250. masih sbr. die xpk ke walau ddk pdalmn stay kt sekolh, kitorg ni masih perlu mnyewa kt bndr lg,

tibe2 ni nk tarik elaun p2. adoi korang pk ap sbnrnye? walau ade akses jln raya sekalipun, jln bukn elok, ni pon jmbtan roboh xleh nk lalu, lg satu! buknnye dpt berulang pon..jauh ok. hmmm dahla epw kene tukar jd itp, elaun pedalamn nk ditarik, aku rase baik aku ddk ngajar kat pekan tu. sebabnya epw dpt, blh ddk kat bandar ulang alik tiap hari. xyah kje lbih masa kat sekolah. aku rase tak berbaloi langsung.. klu dlu org leh bangga ngajar kat pedalaman sbb elaun tggi kan? sekarang ni baik xyah ajar pedalaman, sebb gaji ko ngn gaji cgu ajar bandar sama je.

haih bukn mata duitan! bukan! tapi elaun tu la motivasi sbnrnye? aku sedar tugas mndidik anak bngsa. tapi cube fikir, setiap masa ko berada kat kawasan sekolah. tiap petang ko ade aktiviti kokurikulum, tiap petang malam ade kelas tambahan. tak berbayar pon semua tu. kami kat ulu ni akur je. tak kami berkire. kami buat sedaya upaya kami. untuk sekolah kami. hmm

tapi bile elaun ni nak ditarik balik, ampun! aku bukanlah org yg dapat tahan semua ni. dahla jauh dari kluarga dari suami. duit tu la gune beli tiket flight jumpe suami, huk ingat senang ke hidup jauh dari suami! *nangis*

confirm aku isi mintak pindah!  biala ape org nak cakap pon. xkesah!



TAPI EGTUKAR AKU ADA MASALAH XDAPT ISI! CHILLLLLLLLLLLLLL

2 comments:

  1. Bagus la cikgu buat blog berkaitan dengan sk kuala medalam, ramai orang boleh dapat info terutamanya guru baru yang nak posting ke skkm. at least aku pun dapat tahu juga perkembangan skkm hehe...
    p/s: masalah egtukar biasanya ada kaitan dengan eoperasi, cuba cikgu tengok data eoperasi cikgu, macam aku dulu data eoperasi tak update (kerja pk1@gb)no gaji xde..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yelah...sampai turun ppd settlekan sendiri. tahun lepas xdapat isi sebb no gaji xupdate. tahun ni tak tau ape masalahnye... tapi skrg dah boleh isi.

      skkm still macm biasa, cume tahun ni ade isi borang pencalonan untuk sekolah kluster. gb kate mungkin tahun depan target dapat kluster, kerja.....kerjaaa...

      Delete